Ogólne Warunki Handlowe
RStechnology Adam Rachfał
z dnia 01.05.2025 r.
1. Ogólne Warunki Handlowe określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Adama Rachfał prowadzącego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG pod firmą RStechnology Adam Rachfał, Jagiełła 323, 37-203 Gniewczyna Łańcucka, NIP: 7941542346, REGON: 180093275.
2. Definicje użyte w dalszej części Ogólnych Warunków Handlowych oznaczają:
- 1) OWH – Ogólne Warunki Handlowe.
- 2) Wykonawca – Adam Rachfał prowadzący działalność gospodarczą pod firmą RStechnology Adam Rachfał z siedzibą w Jagielle 323, 37-203 Gniewczyna Łańcucka.
- 3) Zamawiający – kontrahent Wykonawcy, będący drugą stroną Umowy.
- 4) Strony – łącznie Wykonawca i Zamawiający.
- 5) Zamówienie / Umowa – zawarta pomiędzy Stronami pisemna umowa wraz z wszelkimi załącznikami i aneksami.
- 6) Cena – ustalona przez Strony cena, którą należy uiścić za Przedmiot umowy. W przypadku braku wyraźnego odmiennego zastrzeżenia, przyjmuje się, iż stanowi ona cenę netto.
- 7) Rażące niedbalstwo – działanie lub zaniechanie, w przypadku którego dana Strona nie wykazała przyjętej w obrocie handlowym elementarnej (minimalnej) staranności w odniesieniu do wystąpienia poważnych konsekwencji, które odpowiedzialna Strona przy zachowaniu podstawowej/minimalnej staranności mogła przewidzieć, albo przypadek, w którym dana Strona świadomie pominęła skutki takiego działania lub zaniechania.
- 8) Przedmiot umowy – w zależności od kontekstu obejmuje każdy element, płaszcz pillow plate, zbiornik, maszynę, urządzenie, instalację, linię, wyposażenie oraz materiały i rzeczy, a także usługi (np. montaż w miejscu montażu i inne prace montersko-spawalnicze), które Wykonawca powinien dostarczyć zgodnie z Umową i obowiązek ten, w sposób jednoznaczny, powinien wynikać z treści Umowy. Jeżeli Umowa przewiduje odbiór Przedmiot umowy w kilku etapach, które są przeznaczone do niezależnego od siebie wykorzystania, to warunki te należy stosować oddzielnie dla każdego etapu. Pojęcie „Przedmiot umowy” odnosi się odpowiednio do każdego danego etapu procesu.
3. OWH stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży zawieranej z Wykonawcą i określają wzajemne relacje pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. Odstępstwo od stosowania niniejszych OWH wymaga uregulowania zakresu odstępstwa w treści zawieranej pomiędzy Stronami umowy, zaś w przypadku umów zawieranych w formie ustnej, w postaci dodatkowego pisemnego porozumienia, pod rygorem nieważności takiego odstępstwa. W przypadku rozbieżności pomiędzy warunkami umowy uzgodnionymi przez Strony, a niniejszymi OWH, zastosowanie mają warunki sprzedaży ustalone umownie przez Strony.
4. OWH podane są do wiadomości i akceptacji Zamawiającego najpóźniej przy składaniu przez niego Zamówienia/zawarciu Umowy. Dodatkowo OWH dostępne są na stronie internetowej Wykonawcy. Jeżeli Zamawiający pozostaje w regularnych stosunkach handlowych z Wykonawcą, zaakceptowanie przez Zamawiającego OWH przy pierwszym Zamówieniu uznaje się za ich akceptację dla dalszych Zamówień, aż do czasu zmiany ich treści lub ich wycofania.
5. W zakresie sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Wykonawcę, wyłączone jest stosowanie innych wzorów umownych niż OWH, w szczególności ogólnych warunków umów, wzorów umów i regulaminów stosowanych przez Zamawiającego. Brak sprzeciwu Wykonawcy wobec jakichkolwiek innych wzorców umownych niż OWH, jak i faktyczne wydanie towarów lub wykonanie usługi przez Wykonawcę, nie mogą być w żadnym wypadku interpretowane jako akceptacja innych wzorców umownych niż OWH.
1. Wszystkie informacje techniczne dotyczące Przedmiotów wynikające z katalogów, broszur i innych materiałów reklamowych przedstawianych przez Wykonawcę są danymi orientacyjnymi i obowiązują tylko w takim zakresie, w jakim zostaną zaakceptowane przez obie Strony.
2. Zamawiający jest zobowiązany znać parametry techniczne zamawianego Przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Przedmiot umowy zgodnie z zamówieniem i nie odpowiada za jego dalsze zastosowanie.
3. Ogłoszenia, reklamy i katalogi dotyczące Przedmiotów umowy oferowanych przez Wykonawcę mają charakter wyłącznie informacyjny.
4. Ogólna dokumentacja Przedmiotów umowy i cenniki istniejące w formie elektronicznej lub w innej formie zawierającej dane i informacje, wiążące są tylko wtedy, gdy w treści Umowy zawarte zostało wyraźne odniesienie do nich wraz zakreśleniem ich znaczenia dla stosunku gospodarczego. W żadnym innym przypadku informacje takie nie mogą być uznane za wiążącą ofertę Wykonawcy.
1. Zawarcie umowy następuje na podstawie Zamówienia złożonego przez Zamawiającego na piśmie, bądź przesłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub fax-u i potwierdzenia Zamówienia, przy czym umowa zostaje zawarta z chwilą pisemnego potwierdzenia przez Wykonawcę przyjęcia Zamówienia, w tym także faksem lub e-mailem, z zastrzeżeniem ust. 3.3 poniżej.
2. Wykonawca zastrzega, iż w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania Zamówienia ma prawo odmówić jego przyjęcia.
3. Ustne porozumienia, zapewnienia, przyrzeczenia i gwarancje składane przez pracowników Wykonawcy w związku z zawarciem umowy lub złożeniem Zamówienia nie są dla Stron wiążące, o ile nie zostaną potwierdzone w formie pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.
4. W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a dotyczących dostawcy lub producenta produktów/półproduktów/składowych Przedmiotu umowy, Wykonawca nie będzie mógł wykonać Przedmiotu umowy w całości lub w części, przysługiwać mu będzie prawo przesunięcia terminu realizacji lub odstąpienia od zawartej pomiędzy Stronami umowy w całości lub w części. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
5. Wszelkie zmiany Zamówienia/Umowy wymagają zachowania formy pisemnej, w tym także mogą zostać dokonane za pomocą poczty elektronicznej oraz faksem pod rygorem nieważności. Zmiana warunków Zamówienia/Umowy lub odrębne ustne uzgodnienia są ważne z chwilą ich pisemnego potwierdzenia przez Wykonawcę i mają zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do danego Zamówienia/Umowy.
6. Poza uregulowaniami zawartymi w OWH, Wykonawca dopuszcza możliwość zawierania indywidualnych Umów, a także zastrzega sobie prawo do przyjmowania Zamówień w części, oraz do odmowy przyjmowania Zamówień bez podawania przyczyny.
1. Ceny określone w ofertach Wykonawcy są wiążące w okresie wskazanym w ofercie. Jeżeli okres związania ofertą nie został wskazany, ceny są wiążące w okresie do 3 dni roboczych od daty przygotowania oferty przez Wykonawcę.
2. Ostateczną cenę Przedmiotu umowy ustala się w oparciu o ceny obowiązujące u Wykonawcy w dniu złożenia Zamówienia.
3. Ceny na Przedmioty umowy oferowane przez Wykonawcę nie zawierają podatku VAT, chyba, że w treści oferty wyraźnie wskazano inaczej.
4. Wszelkie rabaty, upusty, bonifikaty itp. udzielane przez Wykonawcę wymagają indywidualnych ustaleń w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Koszty dostawy Przedmiotu umowy do Zamawiającego oraz koszty innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania
Zamówienia/zawierania Umowy.
6. Do czasu całkowitej zapłaty ceny, Przedmiot umowy pozostaje własnością Wykonawcy.
1. Jeżeli jedna ze Stron przedstawi drugiej Stronie rysunki i dokumenty techniczne dotyczące Przedmiotu umowy przed lub po złożeniu Zamówienia/zawarciu Umowy, to pozostają one własnością Strony, która je przedłożyła. Wykonawca ma prawo wykorzystywać otrzymane od Zamawiającego rysunki i inne dokumenty bez konieczności zapłaty dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu.
2. Jeżeli Zamawiający otrzyma od Wykonawcy dokumentację techniczną dotyczącą Przedmiotu umowy, to może ją wykorzystywać bez zgody Wykonawcy wyłącznie do celu wyraźnie określonego w treści Zamówienia/ Umowy zawartej pomiędzy Stronami. Bez uprzedniej wyraźnej pisemnej zgody Wykonawcy nie można jej wykorzystywać do innych celów, kopiować, przekazywać, reprodukować, i podawać do wiadomości osobom trzecim.
3. Autorskie prawa majątkowe do dokumentacji i jej elementów stworzone przez Wykonawcę lub na jego zlecenie pozostają wyłączoną własnością Wykonawcy.
1. Płaszcze grzewczo-chłodzące pillow plate:
- 1) Termin realizacji:
- a. Termin realizacji Przedmiotu umowy może się wydłużyć o czas wymagany na weryfikację i zmiany w dokumentacji projektowej.
- b. Ustalony termin realizacji usługi zostanie liczony od daty akceptacji dokumentacji projektowej.
2) Dokumentacja Wykonawcy:
- a. Rozwinięcia oraz wielkość przyłączy wykonywane w oparciu o dokumentację przedstawioną przez Zamawiającego.
- b. Wielkość otworów pod przyłącza wykonywana w oparciu o dokumentację przedstawioną przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania „koronek” przyłączeniowych średnica otworu wycinanego w nakładce jest pomniejszona o wartość niezbędną do wywinięcia kołnierza na wysokość ok. 10mm.
- c. W przypadku podania siatki „spotów” lub „kierownic” przez Zamawiającego, Zamówienie zostanie wykonane zgodnie z przesłaną dokumentacją. Wykonawca nie odpowiada za dalsze funkcjonowanie i wydajność elementów pillow plate wykonanych w ten sposób.
- d. Po akceptacji rysunków sporządzonych przez Wykonawcę (tj. układ „spotów”/”kierownic” itp.) Zamawiający oświadcza, że zapoznał się z dokumentacją i akceptuje wykonanie usługi (tj. gabaryty, grubości materiału oraz ich gatunek).
- e. Zamawiający składając zamówienie akceptuje układ spotów, kierownic i wykonanie płaszcza pillow plate, które nie podlegają późniejszym reklamacjom.
- f. Jeżeli pillow plate ma spełniać określone parametry grzewcze/chłodzące, za które wykonawca ma brać odpowiedzialność to Zamawiający jest każdorazowo zobowiązany do uzgodnienia z Wykonawcą zakresu obliczeń wymiany ciepła oraz spadków ciśnienia wg. parametrów przekazanych przez zamawiającego. Takie obliczenia wykonawca wykonuje nas pisemne zamówienie zamawiającego.
- g. Zamawiający po otrzymaniu obliczeń jest zobowiązany sprawdzić parametry i zgłosić ewentualne niezgodności.
- h. Wykonawca produkuje wyłącznie płaszcze pillow plate jako półprodukt i nie zajmuje się projektowaniem całych instalacji.
- i. Wykonawca wykonuje obliczenia pracy płaszczy pillow plate w oparciu o program teoretyczny nieuwzględniający rzeczywistej pracy całej instalacji i nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy przy pracy instalacji.
3) Wymiary/deformacje po spawaniu laserowym:
- a. Poziom jakości spawania laserowego wg PN-EN ISO 13919-1 Klasa C.
- b. Wymiary po spawaniu w oparciu o normę ISO 13920-B.
- c. Jeżeli wymiar obowiązujący jest w innej tolerancji, Zamawiający jest zobowiązany do zgłoszenia tego przed wykonaniem Zamówienia przez Wykonawcę.
- d. Gabaryty zawarte w dokumentacji technicznej odpowiadają gabarytom elementów po procesie spawania, w związku z czym Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za zmianę gabarytu wynikającą z kolejnych procesów obróbki materiału (np. walcowania, roztłaczania).
- e. Wykonawca zastrzega, że w wyniku procesu spawania następuje skurcz materiału, który uzależniony jest od wielkości i umiejscowienia blachy nakładkowej, która to ma bezpośredni wpływ na stopień i miejsce skurczu materiału, co może powodować brak prostopadłości krawędzi zewnętrznych.
- f. Deformacja elementów pillow plate uzależniona jest od gabarytu blach składowych, ich grubości oraz przyjętej technologii spawania.
- g. W przypadku wymaganej płaskości, Zamawiający jest zobowiązany do uprzedniego poinformowania Wykonawcy o jej dopuszczalnym zakresie. Wykonawca zastrzega sobie możliwość wykonania elementu próbnego do akceptacji Zamawiającego.
4) Jakość strony „A”:
- a. Strona foliowana (wewnętrzna/produktowa) standardowo wykonywana jest z wykończeniem 2B.
- b. Podczas składania zamówienia, Zamawiający jest zobowiązany określić pożądany poziom chropowatości powierzchni. W standardowym przypadku, dla wykończenia 2B, wartość ta zazwyczaj mieści się w zakresie (Ra od 0,8 do 1,2). Dla grubości do 5 mm, zwykle Ra wynosi poniżej 0,98, natomiast dla grubości 6 i 8 mm, wartość Ra wynosi maksymalnie 1,2.Pomiar chropowatości zgodnie z normą PN-ISO 4288:1998.
- c. Wykonawca informuje, że na powierzchni mogą pojawić się niewielkie przebarwienia, wgniecenia (zarówno w losowych miejscach, jak i w układzie regularnym), przetarcia wynikające z procesu produkcji, rozwijania oraz cięcia blach z kręgu.
- d. Wykonawca zastrzega, że w trakcie procesu spawania mogą pojawić się niewielkie zarysowania na stronie A spowodowane przebiegiem procesu spawania.
5) Jakość strony „B”:
- a. Wykonawca informuje, że na zewnętrznej powierzchni spawanej mogą pojawić się uszkodzenia powstałe w trakcie procesu spawania, takie jak przetarcia, wgniecenia i odpryski
- b. Wykonawca nie jest odpowiedzialny za stan strony „B” (w tym potencjalne rysy, ślady produkcyjne i wgniecenia), chyba że Zamawiający określi konkretne wymagania dotyczące tej powierzchni w momencie składania zamówienia.
- c. W nietypowych sytuacjach mogą pojawić się mikro przestrzenie w spoinie. Wykonawca ma prawo do korekty spoiny metodą TIG w trakcie produkcji płaszczy pillow plate.
6) Roztłaczanie:
- a. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu wytyczne dotyczące procedury roztłaczania elementów pillow plate i nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości wynikające z braku przestrzegania tych wytycznych przez Zamawiającego.
- b. Jeśli używany jest materiał o gatunku 1.4301/1.4307 do blachy górnej płaszcza pillow plate, konieczne jest przeprowadzenie kontroli płynu grzewczego/chłodzącego w celu wykrycia potencjalnych zanieczyszczeń, które mogą niekorzystnie wpłynąć na wystąpienie ognisk korozji. Zaleca się dodatkowe działania w celu zwalczania korozji, takie jak stosowanie inhibitorów, wymiana lub filtracja medium, oraz przepłukiwanie przestrzeni roboczej płaszcza pillow plate.
- c. Zmniejszenie wysokości roztłoczenia blachy górnej poniżej wymaganej wartości negatywnie wpłynie na parametry konstrukcyjne zbiornika.
2. Zbiornik, maszyna urządzenie oraz pozostałe elementy:
- 1) Standard wykonania:
- a. Wymiary liniowe i kątowe przy obróbce mechanicznej PN-EN 22768-1 klasa tolerancji C.
- b. Wymiary liniowe i kątowe przy konstrukcjach spawanych PN-EN 13920 klasa tolerancji B dla wymiarów liniowych konstrukcji spawanych, klasa tolerancji C, G dla wymiarów kątowych konstrukcji spawanych.
- c. Cięcie metali wg PN-EN ISO 9013.
- d. Spawanie stali i stali nierdzewnej wg PN-EN ISO 5817; poziom jakości C dla niezgodności spawalniczych.
- e. Spawanie aluminium wg PN-EN ISO 10042; poziom jakości C.
- f. PN-EN 22768-1 klasa tolerancji C dla elementów całkowicie obrabianych i nie spawanych.
- g. Jakość strony „A” zgodnie z pkt. 6.1.4.
- h. Jakość strony „B” zgodnie z pkt. 6.1.5.
1. Podstawą rozpoczęcia i realizacji zamówienia może być wyłącznie dokumentacja/rysunki, które Zamawiający przekazał Wykonawcy w formie plików: PDF, DXF, DWG, STP, lub modelu 3D. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za przekazaną mu dokumentację, w szczególności nie odpowiada za jej poprawność opracowania, wykonania ani podane parametry techniczne.
2. Zamówienia bez pełnego kompletu dokumentacji rysunkowej nie będą przyjmowane do realizacji.
3. Jeśli to Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej, wszelkie ustalenia związane z tym zostaną dokładnie określone w Umowie, włączając w to wszelkie ustalenia dotyczące dodatkowych kosztów związanych z jej przygotowaniem.
4. Wszelkie zmiany w dokumentacji w trakcie realizacji umowy oraz wszelkie dodatkowe prace zlecone przez Wykonawcę po zawarciu umowy będą ujmowane jako dodatkowe koszty nie ujęte w ofercie.
5. Dostawa Przedmiotu umowy będzie realizowana zgodnie z terminem ustalonym w porozumieniu z Zamawiającym. Jeśli nie zostanie inaczej uzgodnione między Stronami, termin dostawy Przedmiotu umowy będzie każdorazowo określany przez Wykonawcę w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.
6. Jeżeli Strony nie ustaliły inaczej, termin dostawy/wykonania usługi rozpoczyna się od dnia, w którym Zamawiający otrzyma potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Termin dostawy/wykonania uważa się za spełniony, jeśli Przedmiot umowy zostanie wydany w określonym dniu lub przed jego upływem upoważnionej do odbioru Przedmiotu umowy osobie, w tym zostanie przekazany przewoźnikowi lub spedytorowi specjalizującemu się w transporcie towarów danego rodzaju. Jeśli Zamawiający nie określił miejsca odbioru Przedmiotu umowy, termin dostawy uważa się za spełniony, jeśli w ustalonym dniu Przedmiot umowy zostanie przygotowany do odbioru przez Zamawiającego w siedzibie Wykonawcy. Koszty związane z przechowywaniem Przedmiotu umowy od momentu wygaśnięcia terminu do jego odbioru ponosi Zamawiający.
7. W przypadku międzynarodowej sprzedaży, Zamawiający jest zobowiązany do przesłania podpisanego dokumentu dostawy/listu przewozowego CMR w ciągu 30 dni od dostawy Przedmiotu umowy w miejscu docelowym, zarówno w kraju, jak i za granicą. W przeciwnym przypadku, Wykonawca ma obowiązek wystawić fakturę korygującą, uwzględniającą wartość podatku VAT.
8. Wykonawca nie będzie ponosić odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie Przedmiotu umowy w przypadku, gdy jest to wynikiem okoliczności siły wyższej lub innych zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, w szczególności: klęski żywiołowe, takie jak powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie; a także zamieszki, strajki ogólnokrajowe, działania zbrojne, ingerencja władz państwowych oraz nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Wykonawcy, takie jak przerwy w dostawie energii elektrycznej, opóźnienia w transporcie, problemy celne, blokady dróg czy niedobory energii elektrycznej, itp. W takich sytuacjach Wykonawca jest zwolniony z odpowiedzialności za niedotrzymanie ustalonego terminu dostawy.
9. Do czasu ustania przeszkody, Wykonawca może wstrzymać lub ograniczyć dostawę Przedmiotu umowy. Jeżeli wskutek tych przeszkód Wykonawca nie jest w stanie dostarczyć Przedmiotu umowy, może on odstąpić od umowy po wcześniejszym powiadomieniu Zamawiającego.
10. W przypadku wstrzymania lub ograniczenia dostawy przez Wykonawcę, bieg terminu dostawy zostaje zawieszony do momentu ustania przeszkody.
11. W sytuacji, gdy powyższe okoliczności wystąpią, nie uważa się, że Wykonawca nie wykonuje lub niewłaściwie wykonuje swoje zobowiązanie. W takich przypadkach Zamawiający nie ma prawa do żadnych roszczeń wobec Wykonawcy, takich jak odszkodowanie lub kary umowne.
12. Wykonawca ma obowiązek należytego zabezpieczenia Przedmiotu umowy podczas transportu. Koszty tego zabezpieczenia są wliczane w ogólne koszty Wykonawcy, z wyjątkiem sytuacji, gdy Zamawiający wyraźnie żąda dodatkowych zabezpieczeń. W takim przypadku koszty tych dodatkowych zabezpieczeń ponosi Zamawiający. Wymogi dotyczące pakowania, zabezpieczania lub oznakowania innego niż standardowe, oraz związane z nimi koszty, powinny być przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy najpóźniej na etapie składania Zamówienia/zawierania Umowy. Jeśli brak jest tego rodzaju dodatkowych informacji, Wykonawca będzie korzystał z standardowych materiałów do pakowania Przedmiotu umowy, takich jak drewniane palety, przezroczysta folia stretch, taśma spinająca stalowa i zapinki.
13. Przedmiot umowy jest realizowany bez udziału stron trzecich, o ile Strony nie poczynią innych ustaleń.
1. Ceny i warunki płatności są określone w Zamówieniu/Umowie. Jeżeli Strony nie uzgodniły inaczej na piśmie pod rygorem nieważności, termin płatności przez Zamawiającego wynosi 7 dni od daty wystawienia faktury.
2. Data płatności uważana jest za datę wpływu należności na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Koszty transferów, związane z wymianą walut, jak i opłaty dyskontowe obciążają Zamawiającego.
3. Ceny mogą ulec zmianie, wynikając z różnych czynników, takich jak wzrost opłat celnych, podatków, zmian kursów walut oraz innych okoliczności, na które Wykonawca nie ma wpływu. W takim przypadku Wykonawca może dostosować ceny po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego o takiej okoliczności.
4. W przypadku braku terminowej płatności przez Zamawiającego, Wykonawca ma prawo, po wcześniejszym wezwaniu i bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu dodatkowego, do wstrzymania się z realizacją wszystkich zawartych Umów z Zamawiającym (w tym z dostawą Przedmiotu umowy) do momentu uregulowania przez Zamawiającego wszystkich wymagalnych płatności wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie w transakcjach handlowych lub może zażądać odpowiedniego zabezpieczenia płatności. Jeśli opóźnienie płatności względem Wykonawcy przekroczy 30 dni od wyznaczonego terminu dodatkowego, o którym mowa powyżej, Wykonawca może natychmiastowo odstąpić od umowy. W takim przypadku Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty, a Zamawiający nie ma prawa do jakichkolwiek roszczeń w związku z korzystaniem przez Wykonawcę z wyżej wymienionych uprawnień.
5. Po upływie terminu płatności za faktury VAT, Wykonawca ma prawo dochodzić rekompensaty za koszty odzyskiwania należności na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 roku o terminach zapłaty w transakcjach handlowych.
6. W przypadku opóźnienia Zamawiającego w płatności pełnej lub części ceny za dostarczony towar i/lub usługę, Zamawiający będzie zobowiązany do zapłacenia odsetek za opóźnienie w wysokości określonej w Zamówieniu/Umowie lub, w przypadku braku takiego ustalenia, w wysokości określonej przepisami ustawy.
7. Wykonawca może wstrzymać się z wykonywaniem swoich zobowiązań, jeśli po zawarciu umowy okaże się, że Zamawiający nie jest w stanie wypełnić istotnych zobowiązań, na przykład ze względu na utratę płynności finansowej. Prawo Wykonawcy do wstrzymania się ze spełnieniem zobowiązań wygasa, gdy Zamawiający dokona pełnej płatności.
8. Przedmiot umowy objęte Umową pozostają własnością Wykonawcy do czasu pełnej zapłaty wynikającej z Zamówienia/Umowy zawartej pomiędzy Stronami.
9. Jeśli Zamawiający opóźnia się w płatności lub zostanie podjęte postępowanie egzekucyjne względem niego, lub jeśli Zamawiający lub jego wierzyciele wystąpią z wnioskiem o ogłoszenie upadłości, albo wykonanie zobowiązań przez Zamawiającego stanie się utrudnione, Wykonawca może odstąpić od Zamówienia/Umowy, jednocześnie żądając zwrotu dostarczonych wyrobów. To nie wpływa na prawo Wykonawcy do korzystania z uprawnień, o których mowa w pkt 8.7. W takim przypadku, prawo odstąpienia Wykonawca ma prawo wykonać w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o okoliczności stanowiącej podstawę odstąpienia.
10. Wszelkie roszczenia Zamawiającego względem Wykonawcy nie dają Zamawiającemu prawa do wstrzymania lub opóźnienia płatności. Wzajemne potrącenie wierzytelności między Stronami w celu zaspokojenia wierzytelności przeciwko sobie w związku z wykonaniem Zamówienia/Umowy objętej niniejszymi OWH, może nastąpić wyłącznie za wyraźną pisemną zgodą Wykonawcy.
11. Wykonawca za zgodą Zamawiającego może zażądać od Zamawiającego wpłacenia zaliczki lub ustanowienia akceptowalnego przez Wykonawcę zabezpieczenia na poczet umówionej ceny Przedmiotu umowy lub usługi jeszcze przed dostawą Przedmiotu umowy lub rozpoczęciem świadczenia usługi. W przypadku żądania zaliczki, Wykonawca wystawi fakturę zaliczkową, na podstawie której Zamawiający jest zobowiązany do dokonania wpłaty zaliczki w określonym terminie. Wysokość zaliczki zostanie uzgodniona pomiędzy Stronami, a następnie potwierdzona przez Wykonawcę w potwierdzeniu przyjęcia Przedmiotu umowy do realizacji.
12. Realizacja zamówienia przez Wykonawcę rozpoczyna się z chwilą zapłaty zaliczki w wysokości określonej w fakturze zaliczkowej/ fakturze pro- forma. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu należności z tytułu zaliczki na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze zaliczkowej.
13. W przypadku, gdy Zamawiający w określonym przez Wykonawcę terminie nie uiści wymaganej zaliczki lub odmówi jej wpłacenia, uważa się, że odstąpił od umowy, co skutkuje zwolnieniem Wykonawcę z obowiązku dalszego jej wykonywania. W takiej sytuacji Zamawiający jest zobowiązany do pokrycia wszelkich kosztów już poniesionych przez Wykonawcę związanych z realizacją umowy, z której odstąpił. To nie wyklucza prawa Wykonawcy do dochodzenia roszczeń w celu odszkodowania za ewentualne straty w zgodzie z ogólnymi zasadami prawa.
1. Aby zgłosić reklamację, konieczne jest przesłanie zgłoszenia na adres e-mailowy: reklamacje@rstechnology.pl. W tytule wiadomości należy podać nazwę firmy, numer zamówienia, numer dowodu WZ dotyczącego reklamowanego Przedmiotu umowy oraz numer identyfikacyjny Przedmiotu umowy.
2. Treść zgłoszenia reklamacyjnego powinna jednoznacznie zidentyfikować reklamowany Przedmiot umowy, poprzez podanie jego numeru, numeru rysunku lub indeksu Przedmiotu umowy z Zamówienia/Umowy, potwierdzając tym samym jego pochodzenie od Zamawiającego. Zgłoszenie powinno zawierać dokładny opis wady lub braku, informacje o okolicznościach jej wystąpienia i czasie ujawnienia. Do zgłoszenia należy dołączyć dowody, takie jak zdjęcia cyfrowe lub wyniki badań, odpowiednie do zakresu reklamacji. Zamawiający jest również zobowiązany udzielić wszelkich istotnych informacji dotyczących nieprawidłowości w funkcjonowaniu reklamowanego Przedmiotu umowy. Wykonawca w toku rozpatrywania reklamacji może poprosić o wizję lokalną w lokalizacji w której przedmiot umowy się znajduje, a zamawiający powinien wyrazić na to zgodę. W przypadku odmowy udzielenia zgody przez zamawiającego na dokonanie wizji lokalnej wykonawca może odrzucić reklamację w pełni jako nieuzasadnioną.
3. Zamawiający ma obowiązek złożenia reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni od dnia, w którym stwierdził istnienie wady lub w którym mógłby ją najwcześniej zauważyć, zachowując najwyższy stopień profesjonalnej staranności. Wady ukryte mogą być zgłaszane w ciągu 1 roku od daty odbioru Przedmiotu umowy lub zgodnie z udzieloną pisemną gwarancją.
4. Jeżeli Zamawiający nie spełni obowiązków określonych w punktach poprzednich oraz nie zgłosi zastrzeżeń w ustalonym terminie, nie może dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne, jeżeli wady te można było wykryć podczas należytego badania.
5. Wykonawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w ciągu maksymalnie 14 dni. W przypadku konieczności specjalistycznej ekspertyzy lub badań, termin ten może ulec wydłużeniu. O wyniku reklamacji Zamawiający zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub listownie.
6. Reklamowany Produkt umowy powinien być zabezpieczony przed dalszym przetworzeniem lub utratą wartości do czasu pisemnego ustosunkowania się Wykonawcy do reklamacji. Powinien być dostępny do oględzin i badań, nawet jeśli znajduje się poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
7. W przypadku uzasadnionych reklamacji, Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wad w najkrótszym możliwym czasie, z zastrzeżeniem możliwości wydłużenia terminu z powodu okoliczności niezależnych od Wykonawcy. W przypadku niemożliwości naprawy lub nieproporcjonalnych kosztów, strony ustalą sposób rozwiązania reklamacji.
8. Zwrot reklamowanego Przedmiotu umowy wymaga wcześniejszej zgody Wykonawcy i może odbyć się tylko na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu zwrotu. W przeciwnym razie zwrot nie będzie akceptowany.
9. Przedmiot umowy zwracany do Wykonawcy podlega kontroli ilościowej i jakościowej. Wykonawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwracanego Przedmiotu umowy w przypadku stwierdzenia większych uszkodzeń niż wynika to z reklamacji.
10. Zakwestionowanie ilościowe lub jakościowe nie uprawnia Zamawiającego do wstrzymania płatności za dostawy lub usługi. Wykonawca może wstrzymać się z realizacją roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania wszelkich zaległych zobowiązań przez Zamawiającego.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu 12-miesięcznej gwarancji jakości na zakupiony Przedmiot umowy, obowiązującej od daty dostawy Przedmiotu umowy do Zamawiającego.
2. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wady materiałów eksploatacyjnych ani za wady Przedmiotu umowy wynikające z:
- a. Niewłaściwej obsługi lub użytkowania,
- b. Eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem i zaleceniami producenta, w tym braku należytej konserwacji i regularnych przeglądów zgodnych z zaleceniami producenta,
- c. Napraw, konserwacji lub obsługi dokonanej przez nieupoważnione osoby,
- d. Błędnych założeń projektowych lub projektu,
- e. Uszkodzeń technicznych, mechanicznych lub zdarzeń losowych,
- f. Niewłaściwego przechowywania Przedmiotu umowy,
- g. Winy użytkownika,
- h. Przyczyn niezwiązanych z Wykonawcą,
- i. Błędów w dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego.
3. Gwarancja nie obejmuje wad wynikających ze zwykłego zużycia, uszkodzeń, zaniedbania, braku nadzoru czy używania Przedmiotu umowy w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
4. Postanowienia OWH dotyczące gwarancji nie mają zastosowania do wyrobów innego producenta. W takim przypadku obowiązują warunki gwarancji określone przez tego producenta i zawarte w karcie gwarancyjnej dołączonej do danego towaru.
5. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień OWH, wadliwy Przedmiot umowy zostanie naprawiony lub wymieniony według decyzji Wykonawcy w jego siedzibie. Demontaż wadliwej części, ponowna instalacja naprawionej/wymienionej części oraz ponowne uruchomienie są obowiązkiem Zamawiającego. Wszelkie roszczenia gwarancyjne muszą być zgłoszone pisemnie w określonym okresie gwarancyjnym i będą rozpatrywane w godzinach pracy Wykonawcy. Zamawiający ponosi odpowiedzialność za dostarczenie wadliwej części w czystym stanie, wolnym od substancji mogących wpływać na zdrowie.
6. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obowiązują, jeśli Zamawiający nie ureguluje płatności za zamówiony Przedmiot umowy w ustalonym terminie.
1. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za rzeczywiste szkody poniesione przez Zamawiającego w wyniku celowego niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę. W przypadku takich sytuacji odpowiedzialność Wykonawcy wobec Zamawiającego jest ograniczona do naprawienia rzeczywistych strat do wysokości poniesionej szkody, jednakże nie przekraczającej ceny netto Przedmiotu umowy.
2. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności względem Zamawiającego:
- a. Za straty polegające na utracie korzyści, jakie Zamawiający uzyskałby, gdyby szkody mu nie wyrządzono.
- b. W przypadku, gdy dostarczony Przedmiot umowy, choć zgodny z zamówieniem, nie spełnia oczekiwań Zamawiającego.
- c. Za szkody pośrednie, moralne, uboczne, takie jak straty produkcyjne, utrata spodziewanego zysku, straty w korzystaniu, straty handlowe, straty wynikające z przerw w działaniu lub zwiększone koszty działania, utrata kontaktów lub inne straty wtórne wynikające z dostarczonego Przedmiotu umowy lub wykonanej usługi.
- d. Gdy dostarczony Przedmiot umowy został użyty przez Zamawiającego w sposób niezgodny z przeznaczeniem, właściwościami technicznymi, zaleceniami i instrukcjami.
3. Wykonawca jest zwolniony od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy także w przypadku, gdy wady Przedmiotu umowy wynikają z nienależytego wykonania go przez innego producenta.
4. W sytuacji, gdy umowa została wykonana tylko częściowo przez Wykonawcę, Zamawiający nie ma prawa odstąpić od umowy w zakresie wykonanej części.
5. Wykonawca nie gwarantuje, że dostarczony Przedmiot umowy jest odpowiedni do zamierzonych celów Zamawiającego i/lub zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w kraju Zamawiającego. Wszelkie koszty związane z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń do korzystania, dostarczania lub montażu urządzeń ponosi wyłącznie Zamawiający.
6. Odpowiedzialność za wykonanie konstrukcji według założeń Zamawiającego:
- a. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania konstrukcji zgodnie z założeniami i wytycznymi przekazanymi przez Zamawiającego.
- b. Zamawiający potwierdza, że zapoznał się z założeniami projektowymi i akceptuje je w całości.
- c. W przypadku, gdy konstrukcja zostanie wykonana ściśle według założeń i wytycznych Zamawiającego, Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne braki funkcjonalności, niezachowanie wymaganych czasów mieszania, grzania lub inne niedoskonałości wynikające z przyjętych założeń.
- d. Zamawiający zrzeka się roszczeń wobec Wykonawcy związanych z wadami lub niedoskonałościami konstrukcji, które wynikają bezpośrednio z założeń przekazanych przez Zamawiającego.
1. Wszelkie zmiany lub uchylenia niniejszych OWH wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Jeżeli jedno lub więcej postanowień lub warunków Umowy lub ich część stanie się nieważne lub niewykonalne, pozostała część Umowy lub częściowo nieważne lub niewykonalne postanowienie pozostaje w pełni wiążące. Strony podejmą starania, aby zastąpić nieważne warunki lub postanowienia jak najbardziej zbliżonymi do uprzednio umówionych.
3. Umowy regulowane niniejszymi OWH podlegają przepisom prawa polskiego, zwłaszcza ustawie Kodeks Cywilny, ze wszystkimi zmianami i uzupełnieniami, które wymagają formy pisemnej dla swej ważności.
4. Wszystkie spory wynikające z umów lub związane z nimi, których nie można rozwiązać drogą negocjacji, podlegają rozstrzygnięciu sądu powszechnego właściwego miejscowo zgodnie z siedzibą Wykonawcy.
5. Strony potwierdzają, że akceptują niniejsze OWH w stosunkach gospodarczych między Stronami. Zamawiający może łatwo uzyskać informacje na temat treści OWH, a są one dostępne na każde żądanie Zamawiającego. Aktualna wersja OWH jest publikowana na stronie internetowej Wykonawcy, www.rstechnology.pl/owh, z datą obowiązywania.
6. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia lub inne pisma związane z umową będą kierowane przez Wykonawcę na adres, numer faksu lub adres e-mailowy podane przez Zamawiającego w Zamówieniu/Umowie.
7. Strony Umowy zobowiązują się do zachowania poufności postanowień Umowy, wszelkich informacji i danych, do których mają dostęp w związku z Umową, zwłaszcza dotyczących cen, obowiązków, warunków płatności, zabezpieczeń wykonania, gwarancji, rabatów i innych kwestii, również po zakończeniu obowiązywania Umowy.
8. Cesja praw lub obowiązków z Umowy wymaga uprzedniej pisemnej zgody wyrażonej przez Wykonawcę pod rygorem nieważności.
9. Wykonawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszych OWH, zaś każdorazowo obowiązywać będzie wersja OWH obowiązująca w chwili złożenia Zamówienia/zawarcia Umowy między Stronami.
10. Składając Zamówienie/zawierając Umowę, Zamawiający akceptuje OWH.